Sekam
Henüz vakit varken...
Mail Adresiniz :
Şifreniz :
Mail Adresiniz : Şifreniz : Şifre Tekrar : Adınız Soyadınız : Telefon No ( isteğe bağlı) :
Üniversite Ve Eğitim-Öğretimin Mahiyeti

Üniversite Ve Eğitim-Öğretimin Mahiyeti

Sekam’ın düzenlemiş olduğu kahvaltılı programa konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Durmuş GÜNAY hocamız, “ÜNİVERSİTE ve EĞİTİM-ÖĞRETİMİN MAHİYETİ” konulu bir sunum gerçekleştirdi.

Sunumunda Dünya Üniversitelerinden örnekler veren Günay, Üniversitelerin Dünyada ve İslam Medeniyeti içindeki tarihi arka planına dair kilometre taşları sayılabilecek bazı gelişmelere ve tarihlere işaret etti.

Yükseköğretim alanında değişimin dinamiklerine dikkat çeken Günay, sunumunu aşağıda verdiği örneklerle gerçekleştir.

“ÜNİVERSİTE ve EĞİTİM-ÖĞRETİMİN MAHİYETİ”

Prof. Dr. Durmuş GÜNAY

Tarih boyunca üniversite kavramı birçok dönüşüme uğramıştır:

Değişimin Üç Dinamiği

TEKNOLOJİ
KÜRESELLEŞME
REKABET


Bu üç dinamik faktör hayatın bütün alanlarını etkilediği gibi, bu etkinin yükseköğrenimi de kapsadığı söyleyebiliriz. Özellikle küreselleşmenin sebebi olan teknoloji, kendi etki alanını en belirgin şekilde ortaya koymaktadır.

Küreselleşme, Teknoloji ve Rekabet

Özellikle son yirmi yıldan beri, “Değişimin Kutsal Olmayan Üç Kuvveti (An Unholy Trinity Three Forces for Change)” olarak bilinen;

Küreselleşme, Rekabet ve Teknoloji üçlüsü başlıca değişim faktörleri olarak dile getirilmektedir.

Bu üç faktör, kültür ve toplum üzerindeki etkilerinin yanı sıra, kendi aralarında birbirleri ile de etkileşim içindedir.
Bir ekonominin rekabet gücü, esas itibariyle, sahip olduğu teknolojik düzey tarafından belirlenmektedir.
Günümüzde insanlığın içinde yaşadığı, küreselleşme olgusunu doğuran ana unsurun merkezinde elektronik [(bilişim(information) ve iletişim (communication)] teknolojisi olma üzere teknolojidir.


KÜRESELLEŞME

Küreselleşme; teknoloji, ekonomi, bilgi, toplum, değerler ve fikirlerin... Ülkelerin sınırlarını aşarak akışıdır.
Küreselleşme her bir ülkeyi, ülkenin tarihine, geleneklerine, kültürüne ve önceliklerine göre farklı şekilde etkilemektedir.
Küreselleşme, bir katalizör, fakat uluslararası bir cevap olarak görülebilir. 
                                                                                                          Knight 1996                                                                                                      

REKABET

Yükseköğretim alanında rekabet, hem kaçınılmazdır, hem tehlikeli ve hem de akademik mükemmelliğe götürür.
Yükseköğretimde mükemmellik, araştırma ve öğretim üzerine oturmalıdır. Ancak araştırma başat (dominant) kalır.
Mükemmellik arayışı uluslararası referans çerçeveye sahiptir.
Yükseköğretimde rekabet uykuya dalmaz.


BİLGİ EKONOMİSİNİN SÜTUNLARI

Eğitim&Öğretim
BİT (ICT) Altyapısı
İnovasyon Sistemi
Ekonomik Öncelikler&Kurumsal Rejim


BİLGİ-GÜDÜMLÜ GELECEK

Günümüz dünyasında her işini internet üzerinden halletmektedir insanlar. Dolayısıyla bilginin önemi ve rolü bütün alanlarda arttıkça üniversitenin de önemi daha da artmaktadır.

ÇAĞIMIZDA YÜKSEKÖĞRETİM

Genel ve mesleki eğitim önem kazanmaktadır.
Genel eğitim: Bireyin mesleki ve liberal eğitimi dışındaki tüm eğitimi anlamına gelir. Kültür kazandıran eğitimdir.
Beklenmedik bir çağ yaşıyoruz.
Gençlerimizi giderek karmaşıklaşan ve zorlayan küresel, dinamik bir dünyada yaşamak üzere hazırlanmalıyız.


ÇAĞIMIZDA ÜNİVERSİTE

Üniversite günümüzde süper kompleksite ile karşı karşıya gelmiş bulunuyor.
Gerçekten üniversite kaotik bir dünyada belirsizlik ile birlikte yaşamak zorundadır.
Eğitimciler, süreklice geçmişi incelemeli, şimdiyi değerlendirmeli ve geleceği kucaklamalıdır.


BİR TOPLUMUN SORUMLULUĞU

Bir toplumun en temel sorumluluklarından biri, gençlerini, erişkin yaşlarında, üretken ve refah içinde yaşamak üzere yetişmektedir.

NOT: Konferansın tamamını aşağıda PDF olarak indiribelirsiniz...

SEKAM - 22 Nisan 2017