Sekam
Henüz vakit varken...
Mail Adresiniz :
Şifreniz :
Mail Adresiniz : Şifreniz : Şifre Tekrar : Adınız Soyadınız : Telefon No ( isteğe bağlı) :
Ders kitabındaki Mavi Balina Tehlikesi

Ders kitabındaki Mavi Balina Tehlikesi

Kapak resmi "Mavi Balina" olan matematik ders kitabı...

21.03.2018

MAVİ BALİNA ADLI İNTİHAR VE ÖLDÜRME OYUNUNA AİT GÖRSELLER

Ekler:

Ek 1: MEB Matematik 1 Ders Kitabı

Ek 2: Kitabın kapağında mavi balina...

Matematik 1. sınıf ders kitabının kapağı: Okyanusun derinliklerinde altındaki çizgilerle dikkat çeken, tek gözlü ve sinsi bakışlı mavi balina ile savrulmuş rakamlar ve batık korsan gemisi seçiliyor.

Ek 3: Matematik-1, Kitabın Künyesi

YOKSA...

Ek 4

Sayfa 32: 1 (bir) sayısını öğretmek için kullanılan bu görselde çocuğa resimdeki tüm balıkları saydırtarak en dipteki yalnız başına olanı bulması isteniyor; şaşırmadan sayması mümkün değildir, çünkü dağınık ve değişik boyda balıklar gruplar halindedir.

Arka planda seçilen batık korsan gemisi kapak görselindekiyle aynıdır; imaj olarak mavi balinayı hayal ettirir.

Akla gelen soru: Yoksa çocuklar ölüm oyununda Mavi Balina görevlerinden biri olan kendini balık gibi hissetmeye mi hazırlanıyor?

İP İLE İNTİHARIN BAĞLANTISI

Bitişikteki 33. sayfada 1 sayısı bu resimde en dipteki pörtlek gözlü mor balık ile gösteriliyor.

Akla gelen soru: Mesajı balık gibi sürü halinde ama tek başına avlanan olmak mıdır?

Ek 5

Sayfa 33: Su altında balıkları saymak!

Suyun içindeki balık matematiğin konusu değildir.

Düğüm atılmış ip ile matematiğin bağlantısını kurmak çok zor, ancak ip ile intiharın bağlantısı vardır!

Ek 6

Sayfa 108: Mavi Balina adlı intihar oyunundaki görev basamakları!

Oyunda genellikle çok yüksek binalara çıkartıp, oradan kendini sarkıtarak fotoğraf çekmesi görev/emir veriliyor. Yükseğe alıştırıldıktan sonra oradan atlaması emir veriliyor.

ENTERESAN BENZETME

Görselde baloncuktan konuşan çocuk duvarın üzerinde ama ayakları bir yere basmıyorken resmedilmiştir!

Eğer baloncuğu yok sayarak ona bakarsak gözleri bize “Nasıl, başardım değil mi”diyor. Oysa o artık boşluğa düşmüş ölmüştür.

Ek 7 : Dinleme metni 5; “Tombili’nin Balinası” (İlk Okuma Yazma, s.56)

Görselde çocuğun aklından geçirdiği iki tane balina var; metni dinlediğimiz zaman neden iki tane olduklarını anlıyoruz. Bulut içinde resmedilmesi ve tavandaki yıldızlar o balinaları hayal ettiğini gösterir. Balinalar su püskürtme anında olduğuna göre, yutma işi bitmiştir. Metne göre, çocuk annesini iki balina kadar çok sevmektedir; enteresan benzetme!

Çocuğun giysisinde tehlike sembolü ve şapkasında yatay çizgiler dikkat çekiyor. Aynı giysiyi sayfa köşesinden çocuklara komut veren yöneticide görüyoruz.     

Bu sayfada çocuğa nasıl bir metin dinletildiğini veli bilemiyor, çünkü bu metnin ses kaydı sadece öğretmenlerine veriliyor; internetten alınmış deşifresi Ek. 6 sayfadadır.

61. sayfadaki bu görselde, balina şapkalı ve göğsünde tehlike işareti olan simgesel yönetici çizgili balinayla “m” harfine alıştırma yaptırıyor. Kafası balinanın dişlerinin arasında görünen bu yönetici simgesi kitap boyunca hemen her sayfada kullanılıyor.

Ek 8: Tombili’nin Balinası

İlk Okuma Yazma 5. Dinleme metni, s. 56

Tombili’nin Balinası

Tombili bir yandan resim çiziyor, bir yandan da annesine sorular soruyordu.

- Anne sence yeryüzünde filden daha büyük canlı hangisidir?

(Annesi hangi canlının daha büyük olduğunu söylemiştir?)

- Sanırım balinadır, diye cevapladı annesi.

- Balinalar filden daha büyüktürler. O zaman ben seni bir balina büyüklüğünde seviyorum, dedi Tombili.

Annesi güldü. Oğlunun bu sözlerinden çok mutlu olmuştu.

- Ben de seni aynı büyüklükte seviyorum Tombilim, diye yanıt verdi.

Tombili’nin soruları bitmiyordu. Tombili annesine ne sormuştur?

- Peki anne dünyada bir balinadan daha büyük canlı hangisidir?

(Annesi Tombili’nin bu sorusuna nasıl cevap vermiştir?)

- Sanırım iki balinadır, diye yanıtladı annesi.

- O zaman ben seni iki balina büyüklüğünde seviyorum, dedi Tombili.

Annesi;

- Ben de seni iki balina büyüklüğünde seviyorum yavrum, diye karşılık verdi.

Tombili sevgi yarışında annesini geçmek istiyordu.

- Anne ben seni var ya, iki balinanın yanı sıra dünyadaki bütün çocukların toplamı büyüklüğünde seviyorum, dedi.

Annesi kocaman bir kahkaha attıktan sonra oğlunu bağrına basıp yanaklarından öptü.

Her şey anlaşılmıştı. Annesi hiçbir zaman sevgi yarışında Tombili’yi geçemeyecekti.

Şeyma Yüksel –Küçükev Yayınları

Yorum:

Deşifre ettiğimiz bu dinleme metninde yerli yersiz her fırsatta 'balina' geçiyor; beyin altına bu kelime yerleştiriliyor.

Metinde anlamsız cümleler var. Metin yazma kurallarına da uymuyor. Ders kitabına girmemesi gereken, ayağı yerden kopuk, uyduruk bir yazıdır. Örneğin:

a- Tombili diye çocuk adı olmaz, bu bir kedi adıdır.

b- Sevgi kavramı hayvanların büyüklüğüyle ifade edilmez.

c- Sevgi yarışını tarih boyunca anneler kazanmıştır, metnin sonunda tersi mesaj veriliyor.

d- Sevgi lafla değil fedakârlıkla ortaya konulur, bu kavram burada yok edildi.

Son olarak, bu metinde şunu gördüm; kutsal anne sevgisi ustaca yıpratılmakta ve 'balina büyüklüğü kadar sevmek' gibi diye uyduruk bir şey çocukların beyin altına empoze ediliyor.

Dinleyiniz:

http://www.mustafa-turan.com/urunler/MEB-Ders-K%C4%B1lavuz-Kitaplar%C4%B1/1-S%C4%B1n%C4%B1f-Meb-Ders-Kitaplar%C4%B1-Dinleme-Metinleri

Son ek:

Bu tuzağa çekilen evlatlarımıza öldür emrini kimin verdiğini kendisi de bilmiyorsa, ihtimaldir cinayetler birer kördüğüm olur. Matematik kitabında gördüğümüz 1 kördüğüm, 2 kördüğüm, 3 kördüğüm gibi semboller bu cinayetlerin çözülemez olduğunu ifade edebilir.

(Bkz. Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42)

GENÇLERİ BEKLEYEN TEHLİKE

Uzaktan kumandayla insan öldürmek son üretilmiş özel harp silahı görünse de aynı tarihlerde imal edilmiş olan Matematik-1 ders kitabı gibi destek faktörleri gözden uzak tutamayız.

Ülkemizi ve ülke gençliğini bekleyen bu büyük tehlike, kimin kimi öldürdüğü, neden öldürdüğü bilinemeyen seri cinayetlere doğru bir seyir gösterme riski taşımaktadır. Bu nedenle mavi balina odaklı bir cinayet oyununa zihin altı hazırlık olarak kabul edebileceğimiz bazı faaliyetlerden söz etmek isterim.

a- 2017 yaz tatilinde bütün anaokulları, çocuk yetiştirme yurtları, kreşler ve ilkokul koridorları ve hatta sınıfların iç kapıları okyanus renginde mavi duvar kağıtlarıyla kaplandı, üzerine irice balıklar resmedildi. Bu mekânlarda çocuklar çerçeveli sanat tabloları görmek yerine uçsuz bucaksız denizaltına baktırıldı, bakmaya devam ediyor.

Akla gelen soru: Çocuklar balıklarla birlikte yaşadığı hissine kapılsın diye mi? 

b- 2017 yılında, bazı fakültelerin duvarlarına da balık görselleri konuldu. 

c- ODTÜ Yayınları içerisinde Mavi Balina adıyla kitap basıldı. Ankara’da bazı kitapçılar bu kitabı satmayı kabul etmedi. 

KAYNAK: ODA TV